המונח חדשנות בחינוך צובר תאוצה בשנים האחרונות ומקבל משמעויות רבות. בעולם העיצוב המונח חדשנות בחינוך מגדיר מחדש מנעד שלם של ערכים כמו ורסיטליות, דינמיות, גמישות, יצירתיות, רלבנטיות, סקרנות, יזמות תעוזה ועוד. כאשר הנחת היסוד טוענת ללמידה בכל רגע ומקום נתון, וזאת מתוך הבנה והקשבה לדפוסי העבודה המשתנים מתלמיד לתלמיד.
- צילום: שי אפשטיין
הלמידה בבית הספר מתקיימת בכל מקום
בית הספר מושתת על עיקרון הלמידה מתוך תנועה המתבסס על התפיסה כי הלמידה נעשית בכל מקום, בכל רגע וכמובן בכל צורה. מבחינת מנהלת בית הספר הכשרת המרחבים הציבוריים בקומת הלימוד כחוויית למידה שלמה ובלתי נפרדת מהישות הכיתתית. התלמידים זוכים להזדמנויות למידה חווייתית בכל עת שיבחרו.
על הרעיון העיצובי מספר אבו: "אחד העקרונות בהם אני מאמינה ועל פיהם אני פועלת טוען לחיבור וליצירת שפה אחידה הקושרת בין הרצפה קירות ותקרה. לרצפה יש כוח אדיר ובמקרה זה אפקטיביות כפולה ומכופלת. היות והיא מהווה בסיס גם לעבודה וללמידה עצמאית ובלתי פורמאלית, וגם ללמידה בקבוצות, מונחית על ידי מנחה. המסדרון העצום המחבר בין שני המרחבים, קיבל נוכחות מרשימה גם בנראות וגם במשמעות. השימוש בגרפיקה המיוחדת שיצרתי ברצפה, תומכת בעקרונות הלמידה החל ממתמטיקה ועד לתנועה ונפש. היא מעוררת לסקרנות ומעצימה תהליכים שבתנועה. את השפה הצבעונית המתרחשת ברצפה המשכתי לקירות המרחב, ובמוקדים מסוימים גם לתקרה. מהלך זה מעצים את הרעיון של התהלכות בבועה רעיונית של צבע וצורה".
- צילום: שי אפשטיין
משני קצבות המסדרון יש שני מרחבים שנוצלו לפונקציות נוספות המאפשרות משחק ורגיעה באמצעות דוכני ממכר, במות ונישות ישיבה. המרחב הצבעוני משדר מצד אחד רוגע ושלווה ומצד שני מעוררת לפעולה ותנועה. על מנת להתאים ולדייק את הנראות כך שתתאים למנעד רחב של גילאים, נספו צורות מנימליסטית של האוביקטים בתוך המרחב. .
- פינות ישיבה בבית הספר, צילום: שי אפשטיין
- צילום: שי אפשטיין
- צילום: שי אפשטיין
- עיצוב סביבות למידה חדשניות. צילום: שי אפשטיין
- דוכני ממכר צילום: שי אפשטיין
- צילום: שי אפשטיין